12

ELS MENTORS D’OSONA VALOREN POSITIVAMENT LA SEVA TASCA DE VOLUTNARIAT

28-02-2019

La formació de mentors d’Osona es va portar a terme aquest dimecres 27 de febrer a les 19.00h al VIT (Carrer de la Llotja s/n – Recinte Firal El Sucre) de Vic. L’objectiu de la sessió era agrair la tasca voluntària de tots vosaltres, els mentors, i facilitar un espai de debat per a l’intercanvi d’experiències i suggeriments per a millores de l’entitat.

L’acte va tenir inici amb el discurs de Carles Cuyàs, president de la Fundació Impulsa. Cuyàs va remarcar la importància dels mentors com a part fonamental de les beques dels alumnes: va destacar la tasca voluntària dels mentors de l’entitat i va agrair-los la seva participació i predisposició amb la mentoria. A continuació, el president va explicar breument el recorregut de la Fundació Impulsa durant l’últim curs i les seves línies de futur amb l’expansió a la comarca veïna del Berguedà.

Seguidament, Maria Martínez, psicòloga i dissenyadora del Programa de Mentoria, va remarcar el rol del mentor. Martínez va explicar que el mentor és la figura de referència de l’alumne i la seva tasca principal és estimular el pensament de l’estudiant. Va explicar-los la importància de crear un clima de confiança amb l’alumne per tal de què ell/a pugui explicar què pensa i compartir les seves inquietuds: en aquest sentit, el mentor ha de retornar a l’alumne/a el que escolta per tal d’invitar-lo al pensament i reflexió. Martínez va explicar la importància dels tècnics de Suport de Mentoria: són les persones que realitzen el seguiment de les relacions i, també, les persones de suport que faciliten les eines per tal d’establir una bona relació entre mentor i mentorat.

5

A continuació, Maria Martínez va introduir la dinàmica de debat i intercanvi d’experiències. Els mentors es van dividir en tres grups, en funció del seu tècnic de Suport de Mentoria: Ferran Camps, Cristian Giró i Txell Parareda. Seguidament, cada grup va iniciar un debat entorn a quatre temes plantejats: com s’està vivint la tasca de mentoria, les dinàmiques de les trobades amb els mentorats, el contacte amb la Fundació Impulsa i, un últim apartat, els suggeriments i propostes. En línies generals, els mentors van destacar que vivien la seva tasca d’una forma molt positiva: els agradava el fet d’acompanyar als alumnes en una transició estudiantil important i poder-los convidar a la reflexió. Van comentar que el fet de participar al Programa de Mentoria de la Fundació Impulsa els havia ajudat a renovar-se i entendre la visió de les futures generacions.

Finalment, cada representant de grup va exposar les en referència a cadascun dels temes presentats. La clausura de l’acte va comptar amb un refrigeri refrigeri on es van seguir compartint inquietuds i impressions del Programa de Mentoria i les diverses relacions de forma més distesa.