Èxit rotund a la trobada de mentors

Aquest dijous 1 de març es va portar a terme la Troabada de Mentors de la Fundació Impulsa al Centre Cívic Can Pau Raba. En aquesta sessió, en la qual hi van participar 22 mentors de la Fundació Impulsa, tenia com a objectiu agrair la col·laboració voluntària dels mentors i poder crear un espai de debat i intercanvi d’experiències i suggeriments.

A les vuit del vespre es donava inici a aquesta sessió amb una intervenció del president de la Fundació, Carles Cuyàs. Cuyàs va comentar el recorregut de la Fundació Impulsa, l’estat actual d’aquesta i els canvis que ha tingut des de la seva creació: canvis qualitatius en el perfil dels becats, l’augment del nombre d’aspirants presentats per part dels centres educatius… també va fer referència al finançament i gestió de la Fundació Impulsa i a la seva expansió de cara al proper curs acadèmic a la comarca veïna de La Garrotxa.

2018-03-02-PHOTO-00000430

Seguidament Maria Martíenz, psicòloga i dissenyadora del Programa de Mentoria, va realitzar una explicació de la tasca del mentor i va agrair a tots els mentors assistents la tasca que estan portar a terme. Martínez va agrair als mentors la seva implicació en el projecte i el recolzament que s’està portant a terme en els alumnes de la Fundació: és gràcies a tots aquests voluntaris que s’aconsegueix poder tenir un projecte tan potent ja que el tret distintiu de la Fundació Impulsa rau en el Projecte de Mentoria.

Martínez va introduir la dinàmica que seguidament es va portar a terme. Els mentors havien estat dividits per cadires de tres colors: cada un d’aquests colors feia referència al supervisor d’aquest mentors. Martínez va explicar que, a continuació, cada grup havia de realitzar una rotllana conjunta amb el seu supervisor per tal d’iniciar un debat i intercanvi d’impressions sobre tres tems molt concrets: com s’està vivint la tasca de mentor, com s’està vivint el contacte amb la Fundació impulsa i quins són els suggeriments de cara a aquesta institució.

2018-03-02-PHOTO-00000424

Després de 25 minuts de debat intens entre els tres grups, es va crear de nou una rotllana amb tots els assistents on, un mentor de cada un dels grups, va explicar quines conclusions es van extreure de cada un dels tres debats.

Finalment, Cuyàs va donar el pas al refrigeri en format peu dret per poder acabar de tancar alguns temes i poder propiciar les relacions entre Fundació i mentors: és important que els tècnics i persones implicades directament amb la Fundació aprofitin per parlar amb els mentors de forma més distesa i poder-ne treure impressions des de la primera persona. És en aquest punt on conclou l’acte.