Gimcana per la responsabilitat i la proactivitat, la tercera sessió del curs als alumnes de la Fundació Impulsa

Aprofitant les vacances de Setmana Santa dels alumnes, aquest dilluns 10 d’abril, hem portat a terme la tercera sessió formativa de competències transversals amb els becats de la Fundació Impulsa.

A les 10 del matí, a l’Auditori del VIT, hem donat inici a una gimcana pel casc antic de Vic en la qual s’han treballat diverses competències transversals, a destacar la responsabilitat i la proactivitat.

Els alumnes, dividits en grups de cinc han realitzat un recorregut per Vic cercant cinc punts marcats en un mapa. En cada un d’aquests punts hi havia una personalitat de la comarca la qual els explicava, a través d’una història personal, una competència transversal que ha estat important a la seva vida. Un cop escoltada la història i realitzat un breu debat amb aquesta personalitat, els alumnes rebien un jeroglífic per saber quina era la següent parada.

2

Les competències transversals treballades en aquesta ocasió han estat les següents: el capellà Josep Maria Riba ha expressat l’autolimitació personal; Seth Kwaku ha treballat la implicació personal, motivació i esforç explicant la seva aventura de travessar el Mar Mediterrani i tirar endavant una família; Isaac Perez com a emprenedor ha explicat la importància de l’adaptació al canvi; el músic i cantant Guillem Roma ha mostrat la importància de l’aplicació de coneixements; i la ex-portera de la selecció espanyola de futbol, Berta Noguera, ha explicat la importància de la presa de decisions mitjançant el seu propi exemple.

3

Un cop realitzades totes les proves, tots els equips han estat dirigits –mitjançant els jeroglífics– a l’Auditori del VIT on, cada grup, ha portat a terme un mural el qual ha resumit la idea transmesa del personatge de la seva última prova i s’ha exposat davant la resta de companys.

Els alumnes assistents a la sessió, 30 de 35, han valorat molt positivament aquesta sessió: han explicat que s’han pogut sentir identificats amb algunes d’aquestes històries i que els han ajudat a veure la importància dels seus actes degut a les conseqüències que poden generar aquests.