JAUME FUNES, “AJUDAR ALS ADOLESCENTS A IMAGINAR-SE EN EL FUTUR”

El dimecres 4 d’abril la Fundació Impulsa, amb la col·laboració de Creacció, va portar a terme la tercera conferència anual sobre adolescència.
A la Sala Sert de l’edifici El Sucre de Vic, es va portar a terme la conferència “Ajudar als adolescents a imaginar-se en el futur” a càrrec del psicòleg, educador i periodista Jaume Funes. L’acte, obert a tot el públic en general, va comptar amb l’assistència d’una setantena de persones.

Funes ha centrat gran part de la seva trajectòria professional amb adolescents i joves, col·lectiu sobre el qual ha publicat diversos continguts com el llibre “Educar en la adolescència. 9 idees clau”. A més, ha treballat activament en l’àmbit educatiu des d’una perspectiva de renovació pedagògica així com també amb joves amb dificultats socials i en risc d’exclusió vetllant pel seu acompanyament en aquesta etapa tan complicada.

funes 1

Després d’una breu introducció de la coordinadora de la Fundació Impulsa, Júlia Fabregó, es va donar inici a la conferència de Funes. El psicòleg va aprofitar l’acte per donar eines, exemples i explicacions pràctiques a tots els assistents. Amb un discurs molt planer va treballar aspectes tan importants com l’empatia i l’acompanyament. Funes va remarcar la idea de la importància d’un contacte directe entre adolescents i adults, però sempre respectant l’espai necessari per a cada persona.

L’acte va concloure amb un torn de preguntes en les quals es va destacar la importància de respectar les decisions dels joves, la necessitat de deixar-los equivocar i recolzar-los en els moments que més ho necessitin.