IMG-20190330-WA0004

MENTORS I MENTORATS GARROTXINS VISITEN LA COOPERATIVA LA FAGEDA

01-04-2019

Dissabte passat, 30 de març, els mentors i mentorats de la Fundació Impulsa a la Garrotxa van gaudir d’una activitat conjunta. La jornada va consistir en una visita guiada a les instal·lacions de la Cooperativa La Fageda, a Santa Pau, per conèixer de primera mà la història d’aquest projecte fundat per Cristóbal Colón.

Els mentorats van poder veure un exemple clar de com una idea es pot convertir en realitat. La Fageda va néixer a principis dels anys 80 i avui en dia compta amb més de tres-centes persones, entre treballadors i gent ocupada. L’empresa garrotxina centra la seva activitat en les persones i prioritza la vessant social, amb l’objectiu de millorar la seva qualitat de vida i promoure la integració social de col·lectius vulnerables.

IMG-20190330-WA0008

Aquests són uns valors que també comparteix la Fundació Impulsa, que promou que alguns alumnes accedeixin a cicles de formació professional i els ofereix acompanyament, a canvi que aquests participin com a voluntaris en una entitat de caire social, aconseguint així el retorn a la societat i al territori.

La jornada de dissabte va comptar amb una visita guiada a la granja i a la planta de producció de iogurts i melmelades. Tot seguit, la vintena d’assistents van poder veure un vídeo sobre el projecte de La Fageda i escoltar una xerrada que els va permetre conèixer els diferents serveis de la Cooperativa. L’activitat va finalitzar amb un tast de productes.

Tots els participants van valorar molt positivament l’activitat, que els va permetre gaudir plegats d’una jornada lúdica, mentre coneixien de prop una de les empreses més reconegudes de la comarca. Poder gaudir de l’acompanyament dels mentors va ser un valor afegit per als alumnes, que els van conèixer en un àmbit més distès i alhora els van poder demanar dubtes. A la trobada també hi van assistir el president de la Fundació Impulsa, Carles Cuyàs, i l’ambaixador de la Fundació a la Garrotxa, Jordi Rabat.

IMG-20190330-WA0003

La Cooperativa La Fageda és un col·laborador actiu de la Fundació Impulsa, ja que és l’encarregada d’oferir suport tècnic a la mentoria.