3

SETMANA SANTA INTENSA PELS ALUMNES DE LA FUNDACIÓ IMPULSA AMB LA TERCERA SESSIÓ GRUPAL

17-04-2019

Aquesta Setmana Santa ha estat intensa pels alumnes de la Fundació Impulsa, ja que han portat a terme la tercera sessió grupal treballant l’autoconeixement i els recursos personals. El dilluns 15 d’abril es va portar a terme la sessió grupal pels alumnes de Grau Mitjà i de Grau Superior d’Osona; i el dia següent, dimarts 16 d’abril, es va portar realitzar la mateixa sessió pels alumnes de la Garrotxa.

A les 9.00h del matí es van iniciar les sessions grupals amb una presentació de cadascun dels alumnes a la resta de l’equip. Les formadores, Núria i Tània, van anar moderant cada una de les intervencions que es basaven en el nom, poble de procedència, estudis i interessos o motivacions. Realitzades totes les presentacions, es va donar pas a la primera dinàmica de la sessió.

IMG-20190416-WA0005

El primer exercici va fer treballar als alumnes els seus pensaments més intrínsecs. Es va demanar als estudiants que resseguissin la silueta d’una de les seves mans a un full; a continuació, se’ls va demanar que pintessin l’interior a mà en funció de “com soc”. Seguidament, es va demanar que tornessin a repetir la silueta de la mà en un altre full i que pintessin l’interior en funció de “com soc però no vull que els altres vegin”. En ambdós casos es va deixar que els alumnes pintessin l’interior de les mans a partir de les seves sensacions i emocions; deixant lliure la creativitat de cadascú.

A continuació, finalitzat l’exercici, els alumnes van compartir en parelles què s’havia pintat en cada una de les mans i per què mentre s’exposaven les diferències de cada una. Es va practicar l’escolta activa: mentre un dels alumnes parlava, l’altre escoltava detingudament sense intervenir en l’explicació: un cop finalitzada l’explicació, l’oient responia amb una sola paraula del que li havia semblat l’explicació del companya. Seguidament, els alumnes es van intercanviar els papers per tal de què tots poguessin escoltar i explicar el seu propi exercici.

25

El segon exercici va continuar treballant l’autoconeixement però des de  l’espai personal individual. Cada alumne va crear-se el seu propi espai dins la sala mitjançant cinta de pintor. Cadascú va crear-se un espai on sentir-se còmode i representat. Dins del seu propi espai, cada alumne va començar a treballar les persones, hobbies, espais, motivacions, qualitats personals… que volia continuar tenint dins de la seva vida, i va anar-los anotant en trossos de cinta de pintor i les va anar col·locant dins del seu propi espai personal. A continuació, es va realitzar el mateix procediment però amb els conceptes que es volien fora de la vida en aquest moment. A partir d’aquí, cada alumne va iniciar una reflexió interna de la seva situació actual.

8

Un cop acabat l’exercici, cada alumne va presentar el seu espai personal a la seva parella corresponent i viceversa. Cada parella va conèixer l’espai personal que va permetre el seu company, sempre visualitzant la situació des de fora aquest espai personal: respectant la intimitat de l’altre.

Finalment, es va portar a terme la clausura de la sessió a partir d’un debat conjunt sobre què s’havia après durant la sessió. Els alumnes van destacar la importància de veure’s reflectits en la majoria de companys : majoritàriament els alumnes expressaven sentir-se insegurs i que sovint eren massa exigents. Els becats van destacar l’exercici de l’espai personal com a un bon exercici que els havia incitat a una reflexió molt profunda i, fins i tot, alguns van explicar que els havia servit de punt de partida per a un nou treball personal.

22

La propera sessió grupal es portarà a finals de juny i servirà de sessió de clausura de curs, ja que serà conjunta amb els mentors de cada localitat.