Tret de sortida al curs escolar 2017-2018!

Aquest dissabte 21 d’octubre vam portar a terme la presentació dels mentors i mentorats de la Fundació Impulsa. La jornada es va portar a terme a la Sala de Plens del Consell Comarcal a l’edifici El Sucre de Vic. Amb aquest acte es va iniciar la tercera edició del Programa Ajuda a la Formació Professional, enguany pel curs 2017-2018.

La jornada va comptar amb una breu introducció de la coordinadora de la Fundació Impulsa, Júlia Fabregó. A continuació, Maria Martínez, psicòloga de la Fundació va explicar els punts essencials per aconseguir una relació de mentoria equilibrada i fructífera: la freqüència de les trobades, propostes de llocs públics on poder-les realitzar, la importància d’establir límits dins la pròpia relació i la reflexió com a primer objectiu de la relació de mentoria.

A continuació, Ferran Camps, un dels responsables del suport de mentors i coordinador de mentoria, va presentar breument la resta de l’equip: Mariona Casany i Xavier Miguel, psicòlegs i –també– responsables del suport de mentors; Luca Prats, psicòloga i responsable del suport de mentorats.

Abans d’iniciar les presentacions, Camps va recordar com es portaria a terme el seguiment de les relacions: els mentorats hauran de respondre mensualment un qüestionari i els mentors un qüestionari de forma trimestral. A més, ambdues parts també rebran un seguiment constant per telèfon o correu electrònic.

Presentació Mentors-Mentorats_1

Finalment, es va donar pas a les presentacions que es van portar a terme mitjançant un joc: els mentors portaven un adhesiu amb el nom del seu mentorat i viceversa. Poc a poc mentors i mentorats es van anar trobant per la sala i es van anar creant les diverses parelles de les relacions de mentoria. Cada parella es va poder reunir durant mitja hora per poder portar a terme la primera presentació, intercanviar impressions sobre la iniciativa i poder concretar una data per a la següent trobada.

En aquesta edició del programa es porten a terme 57 relacions de mentoria, de les quals 38 són relacions noves, 32 estudiants que entren de nou en el projecte i d’altres que ja gaudeixen de la beca per segona o tercera vegada.