Reduïm la bretxa digital amb l’entrega de 92 ordinadors portàtils als nous joves que acompanyem i becarem aquest curs 2024-2025

Aquest mes de setembre des de la Fundació Impulsa hem fet un pas més en el nostre compromís de reduir la bretxa digital entre els joves en situació de vulnerabilitat socioeconòmica. Hem entregat 92 ordinadors portàtils als nous Impulsers perquè disposin de les eines tecnològiques necessàries per cursar els seus estudis de Cicles de Formació Professional. Aquesta acció, que forma part de la Beca Impulsa, no només busca facilitar l’accés a la tecnologia, sinó també promoure la igualtat d’oportunitats en l’àmbit acadèmic.

Gràcies a les empreses col·laboradores

Un any més, algunes empreses han col·laborat fent una donació d’ordinadors de segona mà a Impulsa, o contribuint econòmicament per a la compra o reciclatge d’ordinadors. Aquest és el cas d’HP, Benito, Hipra, Quadpack o Esbelt que han estat una peça clau per fer realitat aquesta iniciativa, i a qui agraïm la seva col·laboració. El fet de donar una segona vida útil a ordinadors portàtils també contribueix a fer un ús responsable dels recursos i a tenir cura del medi ambient.

Gràcies a l’entrega d’aquests dispositius per part d’Impulsa, els joves poden cursar els cicles formatius amb normalitat i tenir accés a totes les plataformes digitals que son necessàries pel bon transcurs de la formació que estan realitzant. Pel que fa a la gestió dels ordinadors, ha estat possible gràcies a Quopiam, que ha facilitat a la Fundació Impulsa l’espai per guardar-los abans de fer-ne la posterior entrega als joves Impulsers.

Un compromís amb el futur

L’entrega d’aquests portàtils va acompanyada d’altres elements clau de la Beca Impulsa, com l’ajuda econòmica, que va dels 600 als 1600 euros, destinada a cobrir despeses de matrícula, material acadèmic i transport. Des de la Fundació Impulsa, volem donar les gràcies a totes les Organitzacions Impulsores que fan possible la nostra tasca social amb joves en situació de vulnerabilitat. s quals han que tots els nostres joves puguin cursar els seus estudis amb un ordinador.