L’Ajuntament de Terrassa se suma a la Xarxa d’Organitzacions Impulsores per donar suport als joves terrassencs becats per la Fundació Impulsa

Tanquem el curs 2023-2024 amb la signatura d’un conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Terrassa i la Fundació Impulsa per cofinançar la beca i l’acompanyament que Impulsa ofereix a alguns joves terrassencs per cursar els seus estudis en cicles de Formació Professional. En concret, aquest any han estat 48 els joves que han rebut aquesta ajuda a la ciutat, i ja és el tercer any consecutiu que des d’Impulsa es bequen joves en situació de vulnerabilitat i amb motivació per continuar estudiant en aquesta capital del Vallès Occidental.

Els joves que accedeixen a la Fundació Impulsa reben una beca econòmica per finançar els estudis, i també se’ls proporciona un acompanyament integral, oferint suport en diferents àmbits: tecnològic, amb la donació d’un ordinador portàtil; humà, amb formacions transversals i la vinculació a una entitat del territori; social, amb l’acompanyament d’una persona mentora, i laboral, amb formacions, estades formatives a empreses i la seva inserció laboral.

La Fundació Impulsa promou relacions de mentoria transformadores entre joves i mentors. El mentor és una persona voluntària, amb experiència vital i professional, que acompanya els joves a través de trobades que n’estimulen el pensament i la reflexió. Son relacions de confiança que potencien el creixement personal, social i professional dels joves i de les persones mentores.

Carles Cuyàs, President de la Fundació Impulsa, explica que “per nosaltres  comptar amb aquest suport econòmic per part de l’Ajuntament de Terrassa és clau per a poder donar continuïtat el projecte a la ciutat, i continuar impulsant el futur dels joves terrassencs que més ho necessiten.” I afegeix que “Impulsa és un projecte important en una ciutat com Terrassa, ja que acosta els joves a les necessitats reals del territori i els encamina cap a un futur laboral amb oportunitats”