La Fundació Impulsa és una de les entitats seleccionades per a rebre l’ajut de la Fundació Pinnae

La Fundació Impulsa ha estat una de les entitats escollides pel Patronat de la Fundació Pinnae per a rebre un ajut per executar el projecte “Noves oportunitats per a joves en risc d’exclusió social a l’Anoia” per un import de 25.000€.

Aquest suport s’engloba dins la sisena convocatòria de Projectes d’Impuls pel Territori que va obrir la Fundació Pinnae a la vegueria del Penedès i que ha resolt recentment amb l’ajut favorable a 32 projectes, amb una dotació econòmica conjunta de 500.000€.

Aquesta col·laboració permetrà cofinançar part de la beca dels 12 joves de l’Anoia, d’un total de 335 a tot el territori d’actuació aquest proper curs 2024-2025. L’any anterior, sent el primer a l’Anoia, es van becar 6 joves amb motivació però en situació de vulnerabilitat socioeconòmica per a cursar estudis de FP.  Els Impulsers que accedeixen a la Beca de la nostra Fundació  se’ls dota d’una ajuda econòmica pel finançament dels estudis, i també se’ls hi proporciona un acompanyament integral: tecnològic, amb la donació d’un ordinador portàtil; humà, amb formacions transversals i el voluntariat a una entitat del territori; social, amb l’acompanyament d’una tècnica de la Fundació i d’una persona mentora; i laboral, amb orientació individualitzada, formacions, estades formatives a empreses i la seva posterior inserció laboral. D’aquesta manera, la Fundació Impulsa garanteix que els joves becats surten amb un avantatge competitiu per revertir la seva situació socioeconòmica.

En Carles Cuyàs, President de la Fundació Impulsa, valora aquesta nova col·laboració: “Volem donar el més sincer agraïment a la Fundació Pinnae ja que gràcies al seu suport podrem ajudar més joves en aquesta comarca, una acció molt necessària  per donar suport als joves i vetllar per reduir l’índex d’abandonament escolar prematur”.