Rosa Pujols, nova Directora General de la Fundació Impulsa

Des d’aquest mes de setembre Rosa Pujols assumeix el càrrec de Directora General de la Fundació Impulsa. Pujols és una persona amb un bagatge professional consolidat en l’àmbit públic i privat, i que s’incorpora a la Fundació Impulsa en un moment clau, just quan aquesta celebra els seus primers 10 anys d’història.

Pujols és Diplomada en Ciències Empresarials; Postgrau en Gestió gerencial local i funció directiva per ACM-URV; Programa Vicens Vives “Lideratge i compromís cívic” per ESADE ; Postgrau en Estratègia i Competitivitat Regional per la UPC; entre d’altres. Pel que fa a la seva experiència professional, va començar en l’àmbit privat treballant en el sector de gran distribució durant 12 anys,  entre ells al Grup Supeco-Maxor, al Grup Carrefour, on la va portar a viure a Madrid durant més de 2 anys, o al  Grup Llobet. Posteriorment, va incorporar-se en l’àmbit públic com a responsable del Servei d’Innovació i Empresa del Consorci de Formació i d’Iniciatives Cercs-Berguedà, i posteriorment directora d’Operacions de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, assolint més de 16 anys d’experiència en el sector públic, amb l’interval d’haver assumit la gerència del Consell Comarcal del Berguedà en la passada legislatura.

La seva incorporació s’ha formalitzat aquest setembre, i assumeix un gran repte per endavant: posicionar Impulsa com una entitat de país, portant l’acció social de la Fundació arreu de tots els territoris de Catalunya. Actualment la Fundació Impulsa beca i acompanya joves en situació de vulnerabilitat, perquè puguin continuar estudiant i cursant un cicle d’FP a 9 comarques de Catalunya (Osona, Garrotxa, Berguedà, Anoia, Bages, Moianès, Gironès, Baix Empordà i Vallès Occidental), amb l’objectiu de poder donar una oportunitat de futur a aquests joves que més ho necessiten.

L’arribada de Pujols ha d’impulsar el posicionament de l’entitat com un referent de país en l’àmbit de la Formació Professional, en la lluita contra l’abandonament prematur i una aposta clara per donar oportunitats reals de futur a joves en risc d’exclusió social.

Després d’aquests primers 10 anys, en els que la Fundació Impulsa ha consolidat el seu mètode, amb uns resultats molt positius, ja que dels més de 650 joves que han passat per Impulsa, més d’un 80% s’ha graduat; ara toca fer un pas endavant amb la cerca de nous companys de viatge, tan de l’àmbit privat, com sobretot del sector públic, per treballar plegats i construir una societat de futur cohesionada, en la que ningú quedi enrere pel seu entorn socioeconòmic.