La Fundació Impulsa enforteix el contacte dels seus joves amb el mercat laboral a través de visites d’empresa

Un dels objectius principals per aquest curs 2024-2025 de la Fundació Impulsa és seguir fomentant el vincle dels joves amb el món laboral, proporcionant-los experiències que els connectin amb el teixit empresarial. Amb aquest propòsit, al llarg del curs es duran a terme diverses visites a empreses que permetran als joves Impulsers conèixer de primera mà la realitat del mercat de treball i els sectors professionals relacionats amb les seves branques d’estudi.

A partir d’aquest curs, la Fundació Impulsa organitzarà entre una i dues visites mensuals a organitzacions Impulsores i empreses dels territoris on la Fundació té presència, així com en zones properes. Aquestes visites estan dissenyades per abastar el màxim de famílies professionals possibles, de manera que els joves puguin observar la seva branca tècnica d’estudi aplicada a la realitat laboral i conèixer el dia a dia d’una empresa.

A més, aquestes trobades no només estan orientades a la formació tècnica, sinó que també ofereixen als joves la possibilitat de comprendre quines són les competències transversals més valorades per les empreses, com la proactivitat, el treball en equip, la comunicació assertiva i la capacitat d’innovació. Aquestes competències són clau per integrar-se amb èxit en el mercat laboral, i les empreses participants aprofiten les visites per transmetre als joves la importància d’adquirir aquestes competències per aconseguir equips de treball d’alt rendiment.

Els joves que participen en aquestes visites cursen tant CFGM com CFGS, i provenen de diferents branques tècniques. Això permet que, durant les visites, puguin veure com en una mateixa empresa es poden trobar representades diverses àrees professionals, oferint una visió transversal de les oportunitats laborals.

Amb aquesta iniciativa, la Fundació Impulsa reafirma el seu compromís d’acompanyar els seus joves no només en la seva formació acadèmica, sinó també en el seu procés de transició cap al mercat laboral, oferint-los les eines i els coneixements necessaris per encarar amb èxit el seu futur professional.

La primera visita serà a Panabad, una empresa de Sabadell especialitzada en la producció de pa i productes de fleca artesanals.